Inleiding Directie

Meer mensen meer laten tennissen, dat is kort samengevat de missie van de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB). Ruim 1,1 miljoen Nederlanders staan regelmatig op de tennisbaan en meer dan 600.000 mensen zijn lid van één of meer van de ongeveer 1.700 KNLTB tennisverenigingen. Daarmee behoort tennis tot de allergrootste sporten in ons land en is de tennisbond de tweede sportbond in Nederland.

Cijfers om trots op te zijn en om te koesteren. Maar deze cijfers vragen ook om een actieve rol van de KNLTB, want de verenigingssporten in Nederland staan onder druk en tennis is daar geen uitzondering op.

De tennisbond is om deze reden de afgelopen jaren aan het veranderen. Van een reorganisatie van het bondskantoor tot een nieuw logo, de organisatie heeft een totale metamorfose ondergaan. Veel van deze veranderingen vinden plaats achter de schermen. In dit jaarverslag staan we uitgebreid stil bij de ontwikkelingen en hoogtepunten die in 2014 hebben plaatsgevonden en geven we graag een kijkje in de keuken.