Jaarcongres

Op zaterdag 15 november vond op Papendal het tweede KNLTB Jaarcongres plaats. In totaal lieten zo’n zeshonderd bezoekers en afgevaardigden van 197 verenigingen zich door de KNLTB bijpraten over tal van onderwerpen.

Tijdens het Jaarcongres werd ‘s ochtends met een gevarieerd plenair programma gestart. ’s Middags vonden twaalf workshops plaats over onderwerpen als ‘de open club’, ‘duurzaamheid’, ‘communicatie en social media’ en ‘modern besturen’.

Tijdens het ochtendprogramma maakten enkele illustere namen uit het Nederlandse tennis hun opwachting, onder wie Richard Krajicek, Jacco Eltingh en Esther Vergeer. Keynotespeaker Berend Rubingh adviseerde in zijn presentatie over de manieren waarop tennisverenigingen zichzelf klaar kunnen stomen voor de toekomst. Algemeen Directeur van de KNLTB Erik Poel ging in op de verschillende thema’s die spelen binnen de bond, zoals de toenemende mate waarop de KNLTB leden en verenigingen kan segmenteren, de stand van zaken rond het ServIT-systeem, www.MijnKNLTB.nl en de competitieplannen voor 2015. Erik Poel sloot zijn presentatie af met de lancering van het nieuwe KNLTB-logo en de nieuwe huisstijl, die met enthousiasme werden ontvangen.